Roadtrip USA – 3

Van Savannah in Georgia reden we rechtstreeks naar Daytona Beach in Florida, een rit van ongeveer 370 kilometer. Tot nu toe hebben we steeds per dag gekeken waar we willen overnachten en zocht ik ‘s avonds in de priceline app die ik op de IPad geïnstalleerd heb steeds naar een goed en goedkoop hotel. Voor Daytona scoorde ik een hotelkamer voor 40 dollar, omgerekend zo’n 32 euro. Bij aankomst in Daytona schoten we beide tegelijkertijd in de lach, voor 32 euro kun je natuurlijk niet veel verwachten maar dit was wel enorm louche !

Ondanks de ietwat ongure sfeer besloten we maar gewoon snel in te checken, gingen lekker eten bij de plaatselijke Italiaan en doken daarna lekker in bed. Gelukkig had de kamer een goed en dubbel slot en heb ik uiteindelijk heerlijk geslapen. De volgende ochtend kochten we voor 5 dollar een toegangskaartje voor het strand zodat we met onze auto over het beroemde strand mochten rijden.

Na Daytona Beach reden we via St. Augustine door naar Miami. St. Augustine bezocht ik al eens eerder, het heeft een enorm oud en mooi historisch centrum en hier staat o.a. het oudste schoolgebouw van de USA. De stad werd ooit gesticht door een Spaanse admiraal en je vindt er dus veel Spaanse invloeden terug.

In Miami reden we die avond naar Bayside, een kleinschalig winkelcentrum met veel restaurantjes en vertier aan de haven van de stad. Alweer lekker en teveel gegeten bij Chilli’s en dus ook nu weer een doggybag mee terug naar het hotel.
Woensdag was baseball dag, we gingen naar de wedstrijd van de Miami Marlins tegen de Phillys in het splinternieuwe Marlins stadium. De auto lieten we bij het hotel en we besloten de bus te nemen. Een aardige Arubaanse meneer bij de bushalte vertelde ons dat we gratis de bus naar en van het stadion konden nemen, zo spaarden we weer 15 dollar parkeerkosten uit.
De Marlins speelden tot nu toe niet erg best en scoorden de laatste wedstrijden geen enkel punt, maar vandaag wonnen ze eindelijk weer eens. Leuk om mee te maken !

Natuurlijk ook nog gezellig een terrasje gepakt op Ocean Drive in Miami Beach, en moe maar voldaan keerden we weer terug naar ons hotel.

De volgende ochtend rijden we het laatste stuk naar het zuiden van onze route voordat we terugkeren in Miami, op naar Key West ! Ook nog een behoorlijk lange rit, we doen er 3,5 uur over en zijn gelukkig op tijd om samen met honderden andere toeristen de zonsondergang op Mallory Square te vieren. Ik besluit dat ik na ruim 3200 km rijden vanavond wel een koud biertje bij Sloppy Joe’s verdiend heb en hij was heerlijk ! Na terugkomst in het hotel genieten we nog een tijdje na op het mooie dakterras.

Na Key West is dan alweer bijna het einde van de vakantie in zicht, maar we moeten natuurlijk nog naar de Everglades om een airboat ride te maken en alligators te spotten. Gelukkig schijnt de zon, in de verte kleurt de lucht inktzwart en vanaf de boot midden op het moeras zien we de bliksemschichten langs de horizon schieten. We zijn net op tijd terug bij de alligatorfarm.

Vandaag hebben we nog ff flink geshopt, tot nu toe hadden we hiervoor nog niet veel tijd gehad en Juicy Couture en Bebe hebben een goede klant aan me. Ik hoop dat mijn koffer morgenvroeg nog dicht gaat als we naar het vliegveld vertrekken, misschien had ik nog minder van thuis mee moeten nemen….

This entry was posted in Plog and tagged , . Bookmark the permalink.